say yes

 大体週に一度以上の頻度で聴いていたエリオット・スミスの"say yes"をここ最近ずっと聴いてる。

I'm in love with the world through the eyes of a girl
Who's still around the morning after
We broke up a month ago and i grew up i didn't know
I'd be around the morning after
It's always been wait and see
A happy day and then you pay
And feel like shit the morning after
But now i feel changed around and instead falling down
I'm standing up the morning after
Situations get fucked up and turned around sooner or later
And i could be another fool or an exception to the rule
You tell me the morning after
Crooked spin can't come to rest
I'm damaged bad at best
She'll decide what she wants
I'll probably be the last to know
No one says until it shows and you see how it is
They want you or they don't
Say yes
I'm in love with the world through the eyes of a girl
Who's still around the morning after


ぼくは世界を愛してる 彼女の目を通して
朝になってもそばにいてくれる人だ
別れて一月 ぼくは成長した 知らなかったよ
ぼくが朝、一緒にいたかったなんて


いつも待ちぼうけてた 幸せな日
だけど、いつかそのむくいをうける
朝を迎えたあなたは最低の気分


でも今ぼくは生まれ変わった気持ちだ
落ち込むかわりに 立ち上がる 朝になって
状況はとかく行き詰まるものだけど 遅かれ早かれ道は開けた
ぼくはただのバカ野郎か ルールの例外になれるかもしれない
だから言ってくれ 朝になったら


ゆがんだ疾走は止まることができない
たぶんぼくは手ひどく傷付いただけなんだろう
彼女は決めるだろう だれが欲しいかを
最後に知らされるのはきっとぼくだ
はっきりするまで誰もいわない どういうことだか君もわかるよ
ほかの奴らのことはかまわない
エスといって


ぼくは世界に恋してる 一人の少女の目を通して
朝になってもそばにいてくれる人だ